Our first project in Germany became an independent company in 2019. We offer consulting services for innovative personnel marketing, recruiting and flexible employment of care personnel through Noteboom & Van der Meulen Unternehmensberatung GmbH under the brand name "Frei ist Frei"!
More about Frei-ist-FreiWe represent Dutch company Logis.P in the DACH-Region. Logis.P provides digital patient onboarding and flow management systems for hospitals. Several renowned health care companies in Germany and Austria use Logis.P solutions.
More about Logis.PFor Feilo Sylvania, a Chinese manufacturer of lighting products with offices in Erlangen, Germany, we co-developed and supported the launch of a financing solution for for LED-lighting in Germany and Benelux.
Read moreWe identified and approached qualified contact persons and moderated initial sales conversations for clients in the following industries:
We conducted market research for clients in the following industries:
we supported the company foundation and staff search for clients in the following sectors:
For Human Solutions GmbH, a German manufacturer of CAD-software for the car industrie, Peter van der Meulen expanded business in the USA and built a network of value-added resellers in various Asian countries.
Read moreAn external service provider for business development in Germany has an active network in Germany.
An external service provider for business development in Germany has experience with business development in Germany.
You don't have to invest in office and staff upfront, as long as you don't have a good feel for the potential of the Germany market.
You can only use your time once. Your daily business isn't impacted by your business development efforts in Germany and your business development efforts in Germany aren't impacted by your daily business.
Without a thorough understanding of the needs of German customers, your competivie position on the Germany market and other market factors (legal, government, supply chains, etc.), your efforts may well lead to disappointment and failure. We offer:
Obviously, this is what really counts for our clients. We establish direct contact with qualified decision makers with your potiential customers.
Wir sind Ansprechpartner für die Kunden unserer Auftraggeber in der Anfangsphase ihrer Germany-Expansion. Und manchmal auch danach. Zum Beispiel, wenn:
Potenzielle Kunden wollen ein ausländisches Unternehmen gar nicht kennenlernen? Gespräche führen nicht zu Aufträgen? Deutsche Wettbewerber werden bevorzugt? Wir können helfen!
Die Vertriebsmannschaft unserer Auftraggeber soll qualifiziert auftreten und deutsche Kunden "auf deutscher Art und Weise" durch den Kaufprozess führen. Themen:
Wir haben mehr als 20 Jahre internationale Vertriebserfahrung in unterschiedlichen Industriesektoren – für deutsche Unternehmen im Ausland und für internationale Unternehmen (u.a. Philips) in Germany.
Wir sind keine Behörde, sondern Unternehmer – wie unsere Auftraggeber auch. Wir beraten und netzwerken nicht nur, sondern setzen vor allem konkrete Maßnahmen für Business Development um.
Unser Standort ist die Metropolregion Rhein-Neckar um Mannheim. Die Dynamik der Region selbst sowie die zentrale Lage zwischen den Wirtschaftsegionen Rhein-Ruhr, Rhein-Main, Stuttgart en München machen die Metropolregion Rhein-Neckar zum idealen Partnerstandort für ausländische Unternehmen.
Peter van der Meulen hat einen MBA an der Mannheim Business School absolviert, ist Diplom-Ingenieur (TU Delft, Niederlande) und ist Lehrbeauftragter an der FOM Hochschule für Oekonomie und Management am Standort Mannheim. Unser betriebswirtschaftlicher und technischer Hintergrund sowie unsere fortlaufende Verbindung zur Hochschule gewährleisten hochwertige(s) Wissen und Dienstleistung.
Peter van der Meulen is docent voor de vakken marketing, internationale strategie en sales management aan de FOM Hochschule für Oekonomie und Management, een universiteit voor beroepsbegeleidende managementopleidingen met 57.000 studenten en meer dan 30 onderwijscentra in Duitsland. Daardoor is hij permanent in gesprek met jonge, Duitse managers over onderwerpen rond marketing, sales, strategie en digitalisering. Ook begeleidt hij regelmatig masterscripties in deze vakgebieden.
FOM-studenten werken voor grote concerns als Mercedes, BASF, Südzucker en Siemens, maar ook voor lokale middenstandsbedrijven, toeleveranciers en non-profit-organisaties.
"Gesamte Vorlesung basierte auf Praxisbeispielen, besonders interessant war der Einblick in das Berufsleben des Dozenten."
"Vielen Dank für die spannende und wirklich interessante Vorlesung in diesem ersten Semester. Es hat mir sehr viel Spaß gemacht und ich habe viel mitgenommen!"
" … und mit vielen Praxisbeispielen anzureichern. Auch werden die Erfahrungen und das Wissen der Studenten fortwährend in die Vorlesung einbezogen, so dass ein Austausch aus dem Wissen aller Teilnehmer erfolgt."
Nicht nur das Fachwissen, das Herr van der Meulen präsentiert, sondern auch das durchgehende Fallbeispiel bieten sehr viel Raum der aktiven Mitarbeit und Verarbeitung des Themas. Herr van der Meulen hat es auch wieder geschafft, das eigene Unternehmen zu hinterfragen."
Every project begins with a personal meeting. In your offices or in ours - or online, for a very first introduction. When we understand each other's goals and expectations, and we feel that we can work together personally, we have a foundation for collaboration.
Make an appointmentWe work on the basis of hourly or project fees. We don't work on the basis of sales commissions, like trade agents. For a regular income stream, trade agents depend on products that can be sold quickly and regularly. Our customers generally sell complex products or services. Sales cycles can last several months up to more than a year. Often, substantial investment in market development, building relationships and supporting pilot projects is required. We don't take over that investment for you. But we help you recover your investment as quickly as possible.
Terms and ConditionsAs long as you don't have a realistic view of the potential of the German market for your business, you want to be able to adjust the costs for business development to actual progress. We offer flexible collaboration schemes without long-term obligations.
German customers expect you to have a well-founded strategy for the German market. They assume that a business relationship with them fits within that strategy. Generally, German customers don't want to be, or remain, your sole customer in Germany, even if you offer a great financial deal. They want to be able to count on you for repair services, support and potential joint product and market development. They feel they can't count on you when they perceive you as opportunistic. So do we.
To be succesful in Germany, you must make a serious and qualified impression on German customers at all times. German companies often adhere to formal buying procedures. We have many years' experience in consultative sales of complex and technical products/solutions in Germany. Peter van der Meulen teaches sales management at FOM University of Applied Sciences.